Saltvatten

En stund i svaghet
och i salt
rispar den mina kinder
jag har tappat räkningen
på ord jag skrivit
till dig
om dig
 
i en ensam säng
med en huvudkudde
gjord för två
och jag försöker ta plats
men i misslycka finns det över
mönstren som bilder en slags blomma
jag sover på en sida
du på den andra
 
kudden har tappat mening
och jag sover inte lika gott
eller inte alls för känslan av svaghet
har etsat sig in i min ryggrad
och nu kittlar den mitt hjärta
på ett obehagligt sätt
när salt kliar mina kinder
min haka
min hals
 
ord jag skrivit
har tappats bort
sakta men säkert
och jag vet inte längre
hur jag sak svara på din frågor
istället är min kudde salt
efter tankar
om dig
till dig


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MeraBecca

Att leka med ordet kär leder till fantasi

RSS 2.0